انتخاب دزدگیر مناسب

جهت انتخاب سیستم امنیتی مناسب این 3 پارامتر مهم را باید مد نظر قرار داد. در ادامه با مطالعه توضیحات این بخش به راحتی خواهید توانست دزدگیر اماکن مورد نیاز خود را با قیمت و امکانات مناسب تهیه نمایید.

بودجه خرید

قطعاً یکی از عوامل مهم در تصمیم‌گیری جهت خرید، قیمت محصول و بودجه هر فرد است ولی تنوع زیاد محصولات با امکانات و قیمت‌های متفاوت در بسیاری از موارد باعث سردرگمی خریداران می‌شود. با توجه به اینکه دزدگیرهای اماکن نیز از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند در ادامه به بررسی سریع و کوتاه مدل‌های مختلف دزدگیر اماکن خواهیم پرداخت. تا بتوانید با توجه به بودجه و نیاز خود دزدگیر مناسب خود را انتخاب کنید.

  1. دزدگیر‌ اماکن ساده دارای آلارم محیطی
  2. دزدگیر اماکن با قابلیت اتصال به خطوط تلفن
  3. دزدگیر اماکن سیم کارتی
  4. دزدگیر اماکن تحت اینترنت (اینترنت اشیاء)
  5. پکیج دزدگیرهای اماکن

دزدگیر‌ اماکن ساده دارای آلارم محیطی

این دسته از دزدگیرها با توجه به اینکه قابلیت اتصال به خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه و در کل هر نوع درگاه ارتباطی را ندارند، دارای قیمت به مراتب کمتری در مقایسه با سایر مدل‌های دزدگیر هستند. عدم پشتیبانی از زون‌های بیسیم باعث کاهش بیشتر قیمت این دسته از دزدگیرها خواهد بود.

دزدگیرهای اماکن موجود در این دسته بندی در صورت بروز هر نوع هشدار فقط آلارم محیطی را فعال خواهند کرد و با توجه به عدم پشتیبانی از درگاه‌های ارتباطی قادر به اطلاع رسانی این هشدارها به مالکین مجموعه نمی‌باشند.

دزدگیر اماکن با قابلیت اتصال به خطوط تلفن

دزدگیرهای اماکن فوق قابلیت اتصال به خطوط تلفن ثابت جهت برقراری تماس با شماره‌های از پیش تعریف شده در حافظه داخلی خود را دارند. این قابلیت در گذشته با توجه به عدم دسترسی ارزان و سریع به شبکه‌های ارتباطی تلفن همراه در دزدگیرها پیاده سازی شد. البته ویژگی فوق بیش از اینکه جنبه عملی و کاربردی داشته باشد یک ویژگی تبلیغاتی است چرا که اکثر سارقین با بریدن خطوط تلفن ثابت قبل از ورود به محل به راحتی امکان برقراری تماس این دسته از سیستم‌های امنیتی را غیر فعال میکنند.

هر چند امروزه قابلیت اتصال به خطوط تلفن ثابت (تلفن کننده) در میان کاربران کاربرد چندانی ندارد ولی بعضی از شرکت‌ها این ویژگی را به عنوان آپشن در محصولات خود قرار می‌دهند. پیشنهاد می‌شود با توجه به مشکل مطرح شده هزینه بیشتری بابت داشتن چنین ویژگی در دزدگیر خود پرداخت نکنید.

دزدگیر اماکن سیم کارتی

دزدگیرهای سیم‌کارتی پس از سهولت دسترسی و استفاده از شبکه‌های تلفن همراه برای عموم مردم به سرعت محبوبیت بالایی در بین کاربران به دست آوردند و شرکت‌های مختلف سعی کردند با افزودن ویژگی‌های جدید و همچنین ارائه اپلیکیشن‌های مرتبط با محصول خود سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند.

دزدگیر‌های سیم‌کارتی علاوه بر قابلیت برقراری تماس تلفنی جهت اعلام هشدار، قابلیت ارسال پیامک هشدار را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. سارقین نیز به راحتی با بریدن خطوط تلفن قادر به از کار انداختن شبکه ارتباطی این دسته از دزدگیرها نمی‌باشند.

انتخاب دزدگیر مناسب

قیمت دزدگیرهای سیم‌کارتی در مقایسه با دو مدل ذکر شده بالاتر است ولی با توجه به قابلیت‌های بیشتر از محبوبیت خوبی در بین کاربران سیستم‌های امنیتی برخوردار هستند.

دزدگیر اماکن تحت اینترنت (اینترنت اشیاء)

دزدگیرهای اماکن تحت اینترنت جدیدترین مدل از سیستم‌های امنیتی هستند که امکانات بسیار متنوعی را با توجه طراحی بروز و با فناوری بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برخی از این دزدگیرهای اماکن، اینترنت مورد نیاز خود را از طریق مودم ADSL و برخی دیگر از طریق سیم‌کارتی که بر روی آنها نصب می‌شود تامین میکنند. بدیهی است با توجه به اینکه اینترنت مودم‌های ADSL از طریق خطوط تلفن ثابت تامین می‌شود، قطع خطوط تلفن توسط سارقین باعث آفلاین شدن آن دسته از دزدگیرهایی خواهد شد که از طریق مودم ADSL کار می‌کنند.

انتخاب دزدگیر مناسب

تجربه مشاهده آنلاین وضعیت جاری سیستم امنیتی بر روی تلفن همراه هوشمند و یا حتی لپ‌تاب از هر نقطه دنیا و امکان کنترل و نظارت بر روی آن با سرعت بالا تجربه بسیار بی‌ نظیری را به کاربران این دسته از سیستم‌های امنیتی ارائه می‌دهد. دزدگیر اماکن تحت اینترنت آیــومکس بدون نیاز به مودم ADSL با قیمتی حتی کمتر از دزدگیرهای سیم‌کارتی بهترین گزینه بر اساس قیمت و امکانات فنی جهت انتخاب سیستم امنیتی است. در طراحی این محصول استراتژی قیمت مناسب و فروش بالا در نظر گرفته شده است که نمونه بارز این استراتژی در محصولات شرکت شیائومی مشاهده می‌شود.

انتخاب دزدگیر مناسب
انتخاب دزدگیر مناسب

مشاهده اطلاعات محصول

پکیج دزدگیرهای اماکن

بسیاری از شرکت‌ها اقدام به آماده‌سازی پکیج‌های دزدگیر اماکن بر اساس بیشترین تقاضای مشتریان خود می‌نمایند. پکیج‌های دزدگیر در اصل شامل یونیت اصلی دزدگیر به همراه لوازم جانبی همچون، آژیر، چشمی، مگنت، باتری، ریموت و ... هستند. پکیج‌های دزدگیر علاوه بر اینکه معمولاً دارای تخفیف بیشتری هستند انتخاب کاربران جهت خرید سیستم امنیتی را نیز بسیار ساده‌تر میکنید.

پکیج‌های اقتصادی، استاندارد و حرفه‌ای دزدگیر اماکن تحت اینترنت آیومکس را می‌توانید از این بخش مشاهده نمایید.

محل نصب

محل مورد نیاز جهت نصب نیز از دیگر گزینه‌های مهم جهت انتخاب سیستم امنیتی است. تعدادی از موارد مهمی که خصوص محل نصب دزدگیر باید مد نظر قرار دهید.

  1. حجم صدای آژیر
  2. پوشش شبکه تلفن همراه
  3. دارا بودن خطوط تلفن
  4. برق شهر
  5. نیاز به پوشش امنیتی فضای بیرونی

حجم صدای آژیر

آژیر به عنوان یک عامل هشدار دهنده محیطی از اهمیت بالایی جهت ایجاد حس نا امنی و فرار سارق برخوردار است از اینرو در انتخاب آژیر مناسب باید دقت شود. برای مثال استفاده از آژیر بسیار قوی باعث ناراحتی همسایگان آژیر ضعیف نیز تاثیر چندانی در حفظ امنیت نخواهد داشت. ولی نکته مهم در خصوص انتخاب آژیر محل نصب آن است.

آپارتمان: آژیر مناسب جهت استفاده در محیط های آپارتمانی آژیر فلاشر و پیزو است و در موارد خاص در صورت نیاز می‌توان از آژیر تک صدای شیپوری در تراس نیز استفاده نمود.

خانه ویلایی: با توجه به وسعت زیاد و فاصله از همسایگان استفاده ترکیبی از آژیر فلاشر، پیزو و تک صدای شیپوری جهت ایجاد هشدار صوتی بیشتر در خانه‌های ویلایی پیشنهاد میشود.

باغ یا ویلای خارج از شهر: چنانچه فضای بیرونی ویلای شما بزرگ و فاصله آن با سایر ویلاها زیاد باشد استفاده از آژیرهای بادی 220 ولت پیشنهاد می‌شود.

پوشش شبکه تلفن همراه

چنانچه قصد تهیه دزدگیر اماکن سیم‌کارتی و یا دزدگیر تحت اینترنت آیــومکس را دارید حتماً از پوشش مناسب شبکه تلفن همراه ایرانسل یا همراه اول اطمینان حاصل نمایید.

دارا بودن خطوط تلفن

اگر قصد تهیه دزدگیر اماکن با قابلیت اتصال به خطوط تلفن ثابت را دارید، از در دسترس بودن خطوط تلفن ثابت در محل مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

برق شهر

هر چند تمامی دزدگیرهای اماکن قابلیت اتصال باتری پشتیبان را دارند ولی همانگونه که از نام آن مشخص است این باتری‌ها فقط به عنوان پشتیبان در مواقع قطع برق کاربرد دارند از اینرو محل مورد نظر حتماً باید دارای برق شهر یا سیستم انرژی خورشیدی باشد.

نیاز به پوشش امنیتی فضای بیرونی

با توجه به اینکه سنسورهای امنیتی مورد استفاده در فضای بیرون برای مثال حیاط متفاوت با سنسورهای فضای داخل هستند، در زمان تصمیم گیری جهت خرید دزدگیر اماکن این نکته را حتماً باید مد نظر قرار دهید.

برای مثال در صورت نیاز به استفاده از چشمی حرکتی جهت تشخیص حرکت نمی‌توان از چشمی های معمولی جهت پوشش فضای بیرونی استفاده کرد. چرا که حرکت حیواناتی همچون موش، گربه، سگ و ... باعث ایجاد هشدار در چنین چشمی‌هایی می‌شود.

چشمی وزنی

چشمی وزنی که قیمت آن 2 تا 5 برابر چشمی‌های معمولی است گزینه مناسبی جهت پوشش فضای بیرونی می‌باشد.

انتخاب دزدگیر مناسب

چشمی وزنی

بررسی راه های نفوذ

جهت حفظ امنیت محل مورد نصب نیاز است تمام راه‌های نفوذ به کمک سنسورهای امنیتی تحت پوشش قرار گیرند. چشمی حرکتی یا چشمی دزدگیر و سنسور درب یا مگنت از پرکاربردترین سنسورهای مورد استفاده در سیستم‌های امنیتی هستند. جهت آشنایی با عملکرد و محل استفاده از سنسورهای فوق این قسمت را مطالعه نمایید.

راه‌های اصلی نفوذ درب‌ و پنجره‌ها هستند که حتماً باید تحت پوشش سنسورها قرار گیرند. چنانچه شما در طبقات بالایی ساکن هستین و پنجره‌های واحد شما از هیچ طریقی امکان نفوذ ندارند برای مثال نزدیک به پله اضطراری، دیوار، درخت و ... نیستند نیازی به پوشش آنها توسط سنسورهای امنیتی نیست.

استفاده از سنسورهای پشتیبان

پیشنهاد می‌شود همراه سنسورهای اصلی، سنسور پشتیبان نیز در محیط نصب نمایید. برای مثال چنانچه تنها راه ورودی واحد آپارتمان شما درب ورودی است به نصب یک عدد مگنت درب اکتفا نکنید و حتماً از یک چشمی دزدگیر به عنوان پشتیبان استفاده نمایید.

دزدگیر اماکن آیومکس

ثبت دیدگاه