آشنایی با لوازم جانبی دزدگیر

دزدگیر اماکن یک سیستم الکترونیکی جهت تأمین امنیت منزل و محل کار شما است که از یک دستگاه مرکزی و تعدادی سنسور تشکیل شده است. زمانی که هر یک از سنسورها خطری را تشخیص دهند آژیر دستگاه فعال شده و هشدارهای لازم با توجه به مدل دزدگیر از طریق تماس تلفنی، پیامک و اینترنت برای شما ارسال خواهد شد. با توجه به گستردگی سنسورهای امنیتی این اقلام به صورت مجزا با توجه به محل نصب و نیاز کاربر انتخاب و خریداری می‌شوند. در ادامه با انواع سنسورهای امنیتی و در کل لوازم جانبی سیستم‌های امنیتی به صورت کامل آشنا خواهید شد تا با توجه به نیاز و محل نصب دزدگیر به راحتی اقدام به خرید اقلام فوق نمایید.

دزدگیر اماکن هشدارها را از چه طریق برای شما ارسال می کند

دزدگیرهای اماکن از طریق دستگاه‌های تلفن کننده که به خطوط ثابت تلفن متصل می شوند یا از طریق سیم‌کارتی که درون دستگاه قرار می گیرد می توانند هشدار ها را برای شما ارسال نمایند. روش اول مربوط به دزدگیرهای قدیمی است که با توجه کارایی و امنیت پایین در حال منسوخ شدن است ولی روش دوم و استفاده از سیم‌کارت با توجه به امنیت و کارایی بالا یکی از بهترین روش‌های اطلاع رسانی هشدارها است از اینرو در ادامه به توضیح نحوه اطلاع رسانی هشدار دزدگیر‌های اماکن از طریق سیم‌کارت خواهیم پرداخت.

دزدگیرهای سیم‌کارتی

معمولاً دزدگیرهای اماکن با قابلیت اتصال مستقیم سیم‌کارت به دزدگیر‌های سیم‌کارتی معروف هستند که با توجه به مدل و تکنولوژی ساخت قابلیت‌های متفاوتی دارند، ساده‌ترین عملکرد این نوع از سیستم‌های امنیتی ارسال پیامک یا تماس تلفنی است که برخی از این نوع دزدگیرهای سیم‌کارتی دارای اپلیکیشن‌های کاربردی امنیتی با قابلیت برنامه ریزی هستند. دزدگیر اماکن آیومکس نسل جدید دزدگیرهای اماکن سیم‌کارتی است که علاوه بر پیامک و تماس تلفنی با استفاده از اینترنت سیم کارت نیز قابلیت ارسال هشدار، کنترل و مشاهده وضعیت دستگاه را دارد. اپلیکیشن کاربردی و قابل برنامه‌‌ریزی آیومکس امکانات بینظیری در اختیار کاربران قرار می دهند.

سنسور تشخیص حرکت

این نوع سنسور‌ها که به چشمی دزدگیر معروف هستند با استفاده از امواج مادون قرمز و ارسال و دریافت آن به محیط می‌توانند حرکت را در محیط تشخیص دهند. مبنای تشخیص حرکت در این نوع سنسورها گرمای جسم در حال حرکت است.

نوع پیشرفته این سنسورها با نام سنسور یا چشمی وزنی شناخته می شود. چشمی‌های وزنی توانایی تشخیص انسان و حیوان را دارند از اینرو حرکت حیوانات را فیلتر کرده و از ایجاد هشدارهای خطا جلوگیری می‌کنند. این نوع سنسور‌های گزینه مناسبی برای نصب در محیط‌های بیرونی هستند.

سنسورهای آهنربایی در و پنجره

معمولاٌ جهت تشخیص باز شدن درب و پنجره‌های منزل یا هر محیطی که مجهز به سیستم امنیتی است از این سنسورها که به مگنت دزدگیر نیز معروف هستند استفاده می‌شود. این نوع از سنسور‌ها به صورت دو تکه هستند که یکی از آنها ثابت و دیگری آهنربایی است که بروی قسمت متحرک درب یا پنجره نصب می‌شود و فاصله گرفتن این دو تکه سنسور از یکدیگر باعث ایجاد هشدار می‌شود. با چالش مگنت های بیسیم آشنا شوید.

سنسور بیم خطی

حفاظت از برخی مکان‌ها به وسیله دیوار یا فنس میسر نیست. مثلاً شما نمی‌توانید جلوی تراس یا پنجره خود را دیوار بکشید و یا در برخی موارد به دلیل حفظ زیبایی یا ظاهر طبیعی و سنتی مجموعه امکان فنس یا دیوار کشی وجود ندارد. در چنین مواردی باید از یک فنس یا دیوار مجازی استفاده نمود که سنسورهای بیم خطی دقیقاً این کار را انجام می‌دهند. سنسورهای بیم خطی دزدگیر اماکن با ارسال و دریافت خطی امواج مادون قرمز بین دو نقطه که با توجه مدل سنسور می‌تواند بین ۲۰ تا ۲۰۰ متر باشد حصار نامرئی را ایجاد می‌کند و به محض تشخیص نفوذ هشدار امنیتی را به پنل دستگاه مرکزی دزدگیر ارسال می کند.

سنسور نشت آب

وظیفه اصلی این سنسور تشخیص نشت آب و ارسال هشدار آن به پنل مرکزی دزدگیر است. در اماکنی مانند زیر زمین، پارکینگ و یا هر محلی که نفوذ یا نشت آب مشکل ساز می‌شود می توان از سنسور تشخیص نشت آب استفاده نمود. این سنسور از قابلیت رسانایی آب جهت تشخیص نشت آب استفاده می‌کند.

دتکتور دود

سنسورهای تشخیص دود که به دتکتور دود معروف هستند قابلیت تشخیص دود ناشی از آتش سوزی را دارند. این نوع سنسورها در مدل‌ها و قابلیت‌های مختلفی در بازار موجود هستند برای مثال برخی از این سنسورها علاوه بر دود افزایش دمای محیط را نیز تشخیص می دهند.

برخی از دزدگیرهای اماکن قابلیت اتصال دتکتورهای دود را نیز دارند که ویژگی بسیار مهمی است. دزدگیر اماکن آیومکس علاوه بر پشتیبانی از دتکتورهای دود باسیم و بیسیم به واسطه سنسور دمای داخلی خود که قابل برنامه ریزی نیز می‌باشد همواره دمای محیط را به صورت کاملاٌ آنلاین در اپلیکیشن اندرویدی و تحت وب به کاربران نمایش می دهد.

باتری پشتیبان

باتری پشتیبان یکی از مهمترین اجزای دزدگیر اماکن است تا در صورت قطع برق به دلایلی همچون مشکلات شبکه توزیع یا خرابکاری سارقین دستگاه بتواند به فعالیت خود ادامه داده و امنیت محل مورد نظر را همچنان تامین نماید. مدیریت شارژ باتری پشتیان در دزدگیرهای اماکن باید به صورت خودکار صورت گیرد. دزدگیر اماکن آیومکس علاوه بر شارژ خودکار باتری کاهش ولتاژ باتری را نیز به شما هشدار خواهد داد.

آژیر دزدگیر

اگر تمامی اجزای دزدگیر همانند سنسورها و دستگاه مرکزی به درستی عمل کنند در نهایت آژیر متصل به دستگاه فعال شده و باعث فرار سارقین می‌شود. با توجه به اینکه آژیرها در معرض آسیب‌های فیزیکی قرار دارند معمولاً آژیر سیستم امنیتی داخل پوشش محافظ قرار داده می‌شوند. برخی از دزدگیر‌های اماکن علاوه بر امکان اتصال آژیر خارجی دارای یک آژیر داخلی با صدای کمتر نیز هستند تا فعال و غیر فعال شدن سیستم امنیتی با صدای آزار دهنده آژیر اصلی اطلاع رسانی نشود یا برخی هشدارهای محیطی مورد نیاز کاربر از آن طریق اطلاع رسانی شود. دزدگیر های سری آیومکس این شرکت دارای آژیر داخلی (بازر) هستند که نحوه عملکرد آنها به راحتی توسط اپلیکیشن اندرویدی  و تحت وب قابل برنامه ریزی است.

دزدگیر اماکن آیومکس

ثبت دیدگاه