• با توجه به عدم افزايش قيمت در سال جدید میتوانید هر چه سریعتر از فرصت خرید ارزانتر قبل از اعمال قیمت‌های جدید استفاده نمایید.
  • 0 روز
    0 ساعت
    0 دقیقه
    0 ثانیه
  • با توجه به عدم افزايش قيمت در سال جدید میتوانید هر چه سریعتر از فرصت خرید ارزانتر قبل از اعمال قیمت‌های جدید استفاده نمایید.
  • 0 روز
    0 ساعت
    0 دقیقه
    0 ثانیه

پیشگیری از سرقت

  • متاسفانه با افزایش بیکاری‌ و شرایط بد اقتصادی، شاهد افزایش چشمگیر آمار سرقت در جامعه هستیم. بر اساس آمار منتشر شده درصد بالایی از سرقت‌ها توسط افراد بدون سابقه که به سرقت اولی معروف شده‌اند صورت گرفته است. در عین ناراحت کننده بودن این آمار که دلیل آن شرایط بد اقتصادی و نیاز مالی افراد است نقطه قوت آن را می‌توان غیر حرفه‌ای بودن این افراد دانست و امیدوار بود با رعایت نکاتی ساده که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت از سرقت اموال و دارایی‌هایمان جلوگیری نماییم. نا گفته نماند رعایت موارد فوق به راحتی می‌تواند مانع از سرقت افراد سابقه‌ دار و حرفه‌ای نیز شود.

در چه مواردی احتمال سرقت از منزل یا محل کار ما بیشتر می‌شود

پاسخ این سؤال بسیار مفصل و دارای نکات زیادی است ولی به‌ صورت خلاصه می‌توان گفت عدم رعایت نکات ایمنی و حفاظتی ساده دلیل اصلی عمده سرقت‌ها است از دید سارقین است.  عدم رعایت هر یک از موارد زیر می‌تواند محل موردنظر را گزینه مناسبی برای سرقت نماید.

  • خالی بودن خانه و روشن نبودن چراغ‌های آن در شب
  • عدم تعویض قفل‌ها در صورت مستقر شدن در محل جدید
  • نداشتن حفاظ پنجره‌ها مخصوصاً در خانه‌های ویلایی و طبقات اول ساختمان
  • عدم داشتن حفاظ بر روی دیوار و در عین حال کوتاه بودن آنها
  • باز کردن درب ورودی بدون اطمینان از هویت فرد
  • نداشتن سیستم دزدگیر اماکن
  • نداشتن دوربین مداربسته در محوطه ساختمان
  • نگهداری از اموال با ارزش در منزل
  • اطلاع پیدا کردن افراد غریبه از برنامه سفر شما
  • قفل نکردن درب‌های ورودی اصلی

عدم رعایت هر یک از موارد فوق منزل یا محل کار شما را گزینه مناسبی جهت هدف قرار گرفتن توسط سارقین می‌نماید. اما راه چاره چیست ؟

  • روش‌های پیشگیری از سرقت منزل کدامند

    روش‌های مختلفی جهت پیشگیری و به حداقل رساندن خطر سرقت وجود دارد که برخی از آنها مستلزم خرید تجهیزات حفاظتی و نظارتی همانند دزدگیر اماکن و دوربین مداربسته بسته و برخی دیگر تنها نیازمند رعایت نکات ساده امنیتی است که در ادامه به صورت کامل به تشریح تمامی موارد خواهیم پرداخت.

حواستان به برگه‌های تبلیغاتی، نامه‌ها و قبض‌ها باشد

حتماً قبل از رفتن به مسافرت از دوستان و همسایه‌های مورد اطمینان خود درخواست کنید که حواس‌شان به برگه‌های تبلیغاتی و قبوضی که لای درب شما گذاشته می‌شود باشد و در اولین فرصت آنها را بردارند. وجود تعداد زیادی برگه تبلیغاتی و قبض لای درب شما برگ سبزی برای سارقین جهت اطمینان از عدم حضور شما در منزل است. همچنین روش دیگر سارقین جهت اطمینان از عدم حضور شما در منزل چسب زدن برو روی قفل و چک کردن آن است. پس این مورد را نیز حتماً به دوستان و همسایگان خود یادآور شوید.

  • قفل‌کردن درب‌های ورودی و استفاده از درب‌های ضد سرقت

    ایمن کردن ورودی‌های اصلی یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های جلوگیری از سرقت است. 40% سرقت‌ها بدون استفاده از زور صورت می‌گیرد. در واقع به این معنی است که بسیاری از افراد بدون قفل کردن درب‌ و پنجره خانه خود را ترک می‌کنند. قبل از ترک خانه مطمئن شوید که تمام درب‌ها و پنجره‌های اصلی قفل هستند و در صورت امکان از قفل‌های با امنیت بالا مانند قفل‌های دیجیتال و درب‌های ضد سرقت استفاده نمایید. البته نمی‌توان گفت استفاده از قفل‌های دیجیتال و درب ضد سرقت امکان دزدی را به صفر می‌رساند ولی منزل شما را در مقایسه با سایر افرادی که این نکات را رعایت نکرده‌اند به گزینه سخت‌تری تبدیل خواهد کرد و  از اولویت سرقت خارج خواهید شد.

درخت‌های حیاط یا ورودی خانه را کوتاه نگه‌دارید

درخت‌های کنار دیوار بهترین گزینه برای سارقین برای کمک گرفتن از آنها برای ورود راحت به محوطه منزل یا محل کار شما هستند و همچنین حجم زیاد درختان و بوته‌ها محل مناسبی جهت پنهان شدن و ورود به ساختمان هستند. پس از بین بردن محل اختفای سارقین و فراهم کردن نردبان راحتی همچون درختان بلند در کنار دیوارهای محوطه را در اولویت مهم حفظ امنیت خود قرار دهید.

لطفاً سارقین را وسوسه نکنید

قرار دادن وسایل ارزشمندی مانند دوچرخه، اسکوتر، ماشین چمن‌زن، موتور سیکلت و غیره در حیاط و جلوی دید طعمه راحت و وسوسه کننده‌ای برای سارقین است. پس لطفاً از قرار دادن این وسایل ارزشمند جلوی دید و بدون زنجیر یا حفاظ جداً خودداری کنید چرا که ورود به محوطه ساختمان شما اول کار است و کمتر سارقی به تنها به سرقت یک وسیله اکتفا می‌کند. همچنین قرار دادن کارتن خالی وسایل گران قیمتی که به‌تازگی خریداری کرده‌اید در جلوی درب در واقع دادن آمار اشیاء قیمتی داخل منزل شما به سارقین است. پس حتماً کارتن وسایل ارزشمندی که خریداری کرده‌اید را در محل‌های دورتر در سطل‌های بازیافتی قرار دهید.

  • سارقین را فریب دهید

    عدم حضور شما در منزل نشانه‌های واضحی مانند سکوت و خاموش بودن همه چراغ‌ها را دارد پس سعی کنید با هر ابتکار عملی نشانه‌های عدم حضور خود در منزل را حداقل برسانید. هرچند روشن گذاشتن دائمی چراغ‌ها یا استفاده از فتوسل برای روشن شدن چراغ‌ها هم‌زمان با تاریکی هوا گزینه قدیمی است ولی از خاموش بودن دائمی چراغ‌ها بهتر است. جالب است بدانید دزدگیر اماکن آیومکس دارای گزینه سناریوی حضور در منزل است که می‌تواند روشنایی و سیستم‌های صوتی تصویری مانند رادیو و تلویزیون شما رو به‌صورت خودکار و ساعات مشخص خاموش و روشن نمایند و شبیه‌ساز حضور شما در منزل باشد.

استفاده از حفاظ و نرده را فراموش نکنید

حفاظ و نرده از قدیم و سال‌های دور یکی از راهکارهای مؤثر در حفاظت از محیط بوده و همچنان نیز یکی از گزینه‌های بسیار مؤثر است چراکه منزل شما را همچنان به گزینه سخت‌تری برای سارقین در مقایسه با افرادی که از حفاظ استفاده نکرده‌‌اند می‌کند. نگران به هم زدن نمای ساختمان و خانه خود هم نباشید، تنوع و مدل‌های بسیار زیادی در بازار موجود است که حتماٌ خواهید توانست مدلی سازگار با نمای ساختمان خود انتخاب نمایید.

یادداشت شماره سریال و مشخصات دقیق وسایل ارزشمند

حتماً شماره سریال و مشخصات دقیق وسایل ارزشمند خود را یادداشت کنید. این کار باعث می‌شود در صورت سرقت وسایل منزل یا محل کارتان آمار دقیق به پلیس ارائه دهید. این کار علاوه بر کمک به پلیس در ردیابی اموال شما در شبکه‌های غیرمجاز فروش باعث می‌شود در صورت پیدا شدن اموال سرقتی به‌راحتی بتوانید اموال خود را از میان تعداد بالای اموال سرقتی پیدا کنید.

  • نصب دوربین مداربسته

    هرچند دوربین مداربسته جزو عوامل بازدارنده برای سارقین حرفه‌ای نمی‌باشد ولی نصب دوربین‌های مداربسته در محوطه ساختمان می‌تواند یکی از عوامل شناسایی سارقین و نحوه ورود آنها باشد. همچنین شما می‌توانید در صورت مشکوک شدن حضور افرادی که احساس می‌کنید منزل شما را تحت نظر دارند با مشاهده فیلم دوربین‌ها این موضوع را بررسی کنید و در صورت اطمینان موضوع را با پلیس در میان بگذارید.

نصب دزدگیر اماکن

تمام مواردی که تاکنون به آنها اشاره شد جزو اقدامات اولیه پیشگیری از سرقت بود ولی مهم‌ترین عامل بازدارنده و پیشگیری از سرقت استفاده از دزدگیر مناسب و بروز است. استفاده از نرده، قفل‌کردن درب‌ها، نصب حفاظ و ... همگی جزو روش‌های مؤثر جهت پیشگیری از سرقت می‌باشند ولی بیش از 90% سرقت‌های موفق از محل‌هایی صورت گرفته است که فاقد سیستم‌های دزدگیر بوده‌اند.

  • جالب است بدانید سارقین همواره در حال یادگیری و بروزرسانی خود جهت باز کردن انواع قفل‌ها و حتی درب‌های ضد سرقت هستند و این بروزرسانی‌ها در خصوص از کار انداختن دزدگیرهای سنتی موجود در بازار نیز صادق است. پس در انتخاب دزدگیر مناسب حساسیت بالایی به خرج دهید و سعی کنید از محصولاتی با تکنولوژی و طراحی بروز استفاده نمایید. دزدگیر اماکن آیومکس نسل جدید سیستم‌های امنیتی بر پایه اینترنت است که با طراحی جدید و به‌روز بهترین گزینه جهت پیشگیری از سرقت می‌باشد.

دزدگیر اماکن آیومکس

ثبت دیدگاه