سیستم اعلام حریق آیومکس

  • با توجه به اینکه اطلاع از هشدار آتش سوزی همچون هشدار سرقت از اهمیت بسیار بالایی جهت حفظ اموال و دارایی‌ها برخوردار است در طراحی آیــومکس ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری متنوعی جهت اعلام هشدار آتش سوزی در نظر گرفته شده است. ویژگی‌های فوق این امکان را فراهم می‌نماید که علاوه بر ارسال هشدار آتش سوزی از طریق اینترنت، پیامک و تماس تلفنی، در صورت نیاز،  قطع برق اصلی ساختمان، قطع جریان گاز ساختمان و یا فعال سازی سیستم اطفاء حریق  به صورت کاملاً خودکار انجام شود.

  • کاربرد سنسور دمای داخلی جهت اعلام حریق

    یکی از کاربردهای سنسور دمای داخلی آیومکس تشخیص حرارت بالای ناشی از آتش سوزی است که می‌تواند به عنوان مکمل در کنار دتکتور‌های اعلام حریقی که به آیومکس متصل شده‌اند به تشخیص سریع و قطعی آتش سوری کمک نماید.

تعریف زون 24 ساعته

زون 24 ساعته به معنی فعال بودن همیشگی زون است. به شکلی که حتی در صورت غیر فعال بودن سیستم امنیتی تحریک چنین زونی باعث ایجاد هشدار خواهد شد. زون‌های 24 ساعته جهت اتصال سنسورهای اعلام حریق کاربرد دارند تمامی زون‌های باسیم و بیسیم آیـــومکس قابلیت تعریف شدن به صورت زون 24 ساعته از طریق اپلیکیشن آیـــومکس به صورت کاملاً آنلاین را دارند.

نکته مهم

همانگونه که گفته شد فقط مجاز به تعریف زون‌های مربوط به اعلام حریق به صورت 24 ساعته می‌باشید. چنانچه زون‌های امنیتی همچون چشمی، مگنت و ... به صورت 24 ساعته تعریف شوند حتی در صورت غیر فعال بودن سیستم امنیتی آژیر و آلارم‌های مربوطه فعال خواهد شد.

تعریف سناریوی عملکرد

امکانات نرم‌افزاری متنوع آیــومکس که به واسطه اپلیکیشن قدرتمند اندروید و تحت وب در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، امکان تعریف سناریوهای مختلف در صورت تشخیص آتش سوزی را برای کاربران آیومکس فراهم می‌نماید.

  • برای مثال یکی از خروجی‌های رله‌ای آیومکس را می‌توان به شیر برقی جهت کنترل جریان گاز ساختمان متصل نمود و زون مربوط به دتکتور دود را از طریق اپلیکیشن آیومکس به خروجی متصل به شیر برقی ارتباط داده و مدت زمان فعال بودن خروجی در صورت دریافت اولین پالس هشدار نیز در باکس مربوط به off delay وارد نمود. با اعمال سناریوی فوق در صورت تشخیص آتش سوزی سریعاً جریان گاز ورودی ساختمان به مدت زمان تعریف شده توسط شما  قطع خواهد شد.

    البته سناریوهای ارسال هشدار‌های اینترنتی، پیامکی و تماس تلفنی با قابلیت تفکیک کاربران جهت دریافت هشدار و همچنین فعال یا سایلنت بودن آژیر از دیگر قابلیت‌های سناریو‌پذیری زون‌ها در آیــومکس است.

دزدگیر اماکن آیومکس

ثبت دیدگاه