• با توجه به عدم افزايش قيمت در سال جدید میتوانید هر چه سریعتر از فرصت خرید ارزانتر قبل از اعمال قیمت‌های جدید استفاده نمایید.
  • با توجه به عدم افزايش قيمت در سال جدید میتوانید هر چه سریعتر از فرصت خرید ارزانتر قبل از اعمال قیمت‌های جدید استفاده نمایید.

آنچه باید در مورد کوکی های وب سایت بدانید

دزدگیر اماکن آیومکس

اخیراً، ممکن است متوجه شده باشید که وب‌سایت‌ها اجازه می‌خواهند کوکی‌ها را جمع‌آوری کنند. این به دلیل قانون کوکی اتحادیه اروپا است که وب‌سایت‌ها را ملزم می‌کند قبل از اینکه وب‌سایت بتواند اطلاعات را در رایانه کاربر ذخیره کند، رضایت کاربر را کسب کنند. به همین دلیل، کوکی ها تا حدودی مفهوم منفی پیدا کرده اند زیرا کاربران نمی خواهند به صورت آنلاین ردیابی شوند، اما واقعیت این است که برخی از کوکی ها برای مرور اینترنت ضروری هستند - و در واقع همه کوکی ها نسبتاً بی ضرر هستند.

کوکی ها چیست و چگونه کار می کنند؟

در ابتدایی‌ترین سطح خود، یک کوکی فقط اطلاعاتی است که به عنوان یک رشته متن ذخیره می شود. اطلاعات موجود در یک کوکی نشانی وب سایت، مدت کوکی و یک رشته منحصر به فرد از اعداد است که معمولاً به عنوان شناسه شناخته می شوند. وب سایتی که کوکی ها را جمع‌آوری می کند معمولاً به صورت زیر کار می کند:

  • - کاربر برای اولین بار وارد یک وب سایت می شود.
  • - وب سایت به کاربر یک شناسه اختصاص می دهد و اطلاعات را در پایگاه داده خود ذخیره می کند.
  • - شناسه ایجاد شده را به مرورگر ارسال می کند که در کوکی ذخیره می شود.
  • - دفعه بعد که کاربر از وب سایت بازدید می کند، شناسه ذخیره شده در کوکی و وب سایت جستجو می شود و در صورت یکسان بودن دیگر نیازی به ورود مجدد نیست.

بنابراین تنها هدف بیشتر کوکی ها افزودن راحتی به وب سایت هایی است که مرتباً از آنها بازدید می کنید - به ویژه، ذخیره ورود به سیستم، به خاطر سپردن اولویت ها، شناسایی شما به عنوان مشترک برای محتوای اشتراکی و غیره.

چه نوع کوکی هایی وجود دارد؟

سه نوع اصلی از کوکی ها وجود دارند که هر نوع وظیفه خاصی را انجام می دهد: کوکی های جلسه، کوکی های دائمی و کوکی های شخص ثالث.

کوکی های جلسه ای

این کوکی ها ابتدایی‌ترین هستند. کوکی های جلسه در هارد دیسک ذخیره نمی شوند و فقط در حافظه موقت رایانه ذخیره می شوند. این بدان معنی است که پس از بسته شدن مرورگر وب، آنها به طور کامل حذف می شوند. یک نمونه در زمانی که از این نوع کوکی استفاده می شود، خرید آنلاین است. این به وب سایت اجازه می دهد هنگام پیمایش به صفحات مختلف، آنچه را که در سبد خرید وجود دارد را به خاطر بیاورد. اساساً، کوکی های جلسه به یادآوری اطلاعات بین چندین صفحه در طول بازدید از وب سایت کمک می کنند.

کوکی های ماندگار

این نوع کوکی ها شبیه کوکی های جلسه هستند زیرا برای بهبود تجربه مرور طراحی شده اند، اما تفاوت های جزئی وجود دارد. کوکی های دائمی روی حافظه بلندمدت رایانه نوشته می شوند و وب سایتی که از آن می آیند تعیین می کند که چقدر دوام داشته باشند. این بدان معناست که کوکی ها حتی پس از خاموش شدن رایانه باقی می مانند، که برای مثال برای به خاطر سپردن ورود به یک صفحه وب مفید است.

کوکی های دائمی شخص ثالث

کوکی های شخص ثالث چیزی هستند که به کوکی ها تصویر بدی می دهند. معمولاً به عنوان «کوکی های ردیابی» شناخته می شوند، این کوکی ها با چند تفاوت کلیدی بسیار شبیه کوکی های ماندگار هستند. اینها توسط وب سایت هایی قابل دسترسی هستند که آنها را ایجاد نکرده اند و بیشتر در تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه ای از کوکی های دائمی شخص ثالث، کوکی ای است که هنگام خرید آنلاین ایجاد می شود، که منجر به تبلیغات محصول مشاهده شده هنگام مرور وب سایت های دیگر می شود. در حالی که این کوکی ها در اکثر موارد بی ضرر هستند، می توانند نمایه ای بر اساس خریدهای گذشته، عادات مشاهده و فعالیت های مشابه ایجاد کنند. در حالی که این ممکن است نگرانی هایی را برای حفظ حریم خصوصی ایجاد کند، این کوکی ها نمی توانند اطلاعات شخصی افراد دیگری را به جز برخی از فعالیت های آنلاین آنها ذخیره کنند. خوشبختانه، اگر این کوکی های ردیابی را نمی خواهید، با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید نحوه حذف این کوکی ها اقدام کنید.

نتیجه

کوکی ها بخش مهمی از مرور آنلاین هستند، اما بسیاری از مردم از انواع مختلف کوکی ها بی اطلاع هستند.امیدوارم با این مقاله توانسته باشید که کوکی چیست و چگونه در مرور اینترنت نقش دارند را درک کنید. همچنین باید بتوانید تفاوت های بین کوکی های جلسه ساده و کوکی های ماندگار عمیق‌تر را تشخیص دهید. لازم به ذکر است که فروشگاه اینترنتی دزدگیر اماکن آیومکس از کوکی در جهت بهبود تجربه کاربری استفاده میکند.

دزدگیر اماکن آیومکس

ثبت دیدگاه