ارتباط اینترنتی آیومکس

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و گسترش چشم‌گیر استفاده از اینترنت و گوشی‌های هوشمند شاهد تولید گجت‌های سخت افزاری متنوعی با قابلیت برقراری ارتباط با شبکه جهانی اینترنت و گوشی‌های هوشمند هستیم. چنین تجهیزاتی با توجه به ارتباط آنلاین و سریع اینترنتی و اپلیکیشن‌های اختصاصی خود امکانات بسیار جذابی را با قیمت مناسب در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

اینترنت اشیاء یا اینترنت چیزها که به اختصار IoT نامیده می‌شود فناوری است که در چنین تجهیزاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا امکان دسترسی آنلاین در شبکه جهانی اینترنت را برای کاربران خود فراهم نمایند.

تعریف ساده اینترنت اشیاء (IOT)

تجهیزاتی که به هر نحوی وارد شبکه اینترنت شوند و از طریق اپلیکیشن‌های اختصاصی به صورت آنلاین به کاربران خود سرویس دهند، تجهیزات مبتنی بر اینترنت اشیاء یا IOT گفته می‌شوند.

ارتباط اینترنتی آیومکس

بدون نیاز به مودم ADSL

آیومکس بدون نیاز به مودم ADSL اینترنت مورد نیاز خود را از سیم‌کارتی که درون آن نصب می‌شود تامین می‌کند. این ویژگی علاوه بر اینکه سادگی فرایند نصب و راه‌اندازی را برای کاربران در بر دارد از امنیت و پایداری بیشتری نیز در مقایسه با استفاده از مودم‌های ASDL دارد. همچنین عدم نیاز به استفاده از مودم دو مزیت بسیار مهم دارد.

عدم وابستگی به برق شهر

با توجه به اینکه مودم‌های ADSL قابلیت اتصال باتری پشتیبان برای مواقع قطعی برق را ندارد در صورت قطع برق ارتباط اینترنتی دستگاه کاملاً قطع خواهد شد که برای یک سیستم امنیتی نقطه ضعف بزرگی است.

بدون نیاز به خطوط تلفن

همانگونه که می‌دانید مودم‌های ADSL از طریق خطوط تلفن ثابت دسترسی کاربران به اینترنت را فراهم می‌نمایند از اینرو چنانچه سیم‌های تلفن به صورت عمدی یا مشکل در سیم‌کشی قطع شود اینترنت نیز قطع خواهد شد.

با توجه به موارد گفته شده استفاده از اینترنت شبکه تلفن همراه که هیچ وابستگی به برق شهر و خطوط تلفن ثابت ندارد روش بسیار امن و پایداری برای استفاده در یک سیستم امنیتی است. نا گفته نماند علاوه بر ارتباط اینترنتی، آیومکس امکان برقراری ارتباط و همچنین ارسال هشدارها از طریق پیامک و تماس تلفنی را نیز از طریق سیم‌کارت خود پشتیبانی می‌کند.

ارتباط اپلیکیشن و آیومکس

اپلیکیشن آیومکس در دو نسخه اندروید و تحت وب قابل استفاده در تمامی پلتفرم‌ها طراحی شده و به صورت آنلاین با دزدگیر آیومکس در ارتباط است، تمامی کنترل‌ها و تنظیمات آیومکس با سرعت بالا از طریق شبکه اینترنت در محیطی ساده و در عین حال جذاب و گرافیکی صورت می‌گیرد که این امر سادگی استفاده از آیومکس را دوچندان نموده است.

نکته: چنانچه به هر دلیلی اینترنت آیومکس قطع شود همچنان از طریق پیامک و تماس تلفنی امکان کنترل و ارسال هشدارهای امنیتی برای کاربران وجود خواهد داشت

ارتباط اینترنتی آیومکس

خرید بسته اینترنت یا استفاده از شارژ ریالی ؟

با توجه به پروتکل‌های ارتباطی آیومکس و همچنین فشرده سازی داده‌های ارسالی و دریافتی مصرف اینترنت آیومکس بسیار ناچیز است، از اینرو استفاده از تعرفه آزاد اینترنت ماهیانه مبلغی در حدود 6 تا 7 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت که با توجه هزینه‌ بسته‌های اینترنت استفاده از تعرفه آزاد اینترنت و عدم خرید بسته اینترنت بصرفه‌تر است.

نکته مهم

در برخی موارد اپراتورها استفاده از تعرفه آزاد اینترنت را به صورت خودکار فعال می‌نمایند (این موضوع در سیم‌کارت‌های همراه اول بیشتر مشاهده شده است) در چنین مواردی می‌توانید با استفاده از کدهای دستوری زیر استفاده از تعرفه آزاد اینترنت را فعال نمایید.

  • همراه اول *100*114#
  • ایرانسل *555*3*4#

روش اجرای کد‌های دستوری

امکان اجرای دستورات USSD بدون خارج کردن سیم‌کارت از دستگاه در اپلیکیشن آیومکس پیشبینی شده است. قسمت تنظیم کدهای USSD شامل دو بخش کد اعتبار گیری و کد USSD دلخواه است، شما می‌توانید کدهای USSD مورد نظر همچون فعال سازی استفاده از تعرفه آزاد اینترنت را در بخش کد USSD دلخواه مطابق تصویر روبرو وارد نمایید.

ارتباط اینترنتی آیومکس
دزدگیر اماکن آیومکس

ثبت دیدگاه