دستگاه مرکزی آیومکس

یونیت مرکزی آیومکس پلاس در 4 مدل iomax-3r, iomax-7r, iomax-plus, iomax-plus-lite با توجه به نیاز‌ کاربران مختلف طراحی و تولید شده است، قابلیت‌ها و ویژگی‌های هر یک از مدل‌های آیومکس در صفحه مقایسه مدل‌های مختلف به صورت کامل توضیح داده شده است. آیومکس به با توجه طراحی جدید، امکانات بروز، کاربری ساده و نصب و راه‌اندازی آسان به عنوان بهترین دزدگیر منزل شناخته شده است.

نکته مهم !

چنانچه هدف اصلی شما استفاده از قابلیت‌های سیستم امنیتی آیومکس است با توجه به اینکه تمامی قابلیت‌های این دو مدل دقیقاً یکسان می‌باشند و تنها تعداد کانال‌های خروجی آنها که میتواند جهت کنترل تجهیزات برقی همچون سیستم روشنایی، پمپ آب، شیر برقی، کولر، پکیج و ... مورد استفاده قرار گیرد متفاوت است پیشنهاد می‌شود مدل 3 کانال را که قیمت مناسب‌تری دارد را تهیه نمایید.

آشنایی با امکانات سخت افزاری آیــومکس

آیومکس علاوه بر ابعاد کوچک و ظاهری متفاوتی که دارد امکانات سخت افزاری بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در ادامه با تمامی قابلیت‌های سخت افزاری آیومکس به صورت کامل آشنا خواهیم شد.

    • قابلیت اتصال باتری پشتیبان
    • خروجی رله‌ای برنامه پذیر
    • خروجی مخصوص آژیر
    • سوکت سیم کارت
    • سنسور دمای قابل برنامه‌ریزی
    • میکروفون داخلی
    • پشتیبانی از زون‌های باسیم
    • پشتیبانی از زون‌های بیسیم
    • منبع تغذیه سوئیچینگ
    • نشانگر وضعیت شبکه
    • پشتیبانی همزمان از آژیر و بلندگو

قابلیت اتصال باتری پشتیبان

سخت افزار آیــومکس قابلیت اتصال باتری پشتیبان و مدیریت شارژ آن را به صورت خودکار پشتیبانی می‌نماید. باتری متعارف قابل استفاده بر روی آیــومکس باتری سیلد اسید 12 ولت 2.3 تا 3 آمپر است. باتری فوق در صورت قطع برق مدت زمانی بین 8 الی 15 ساعت با توجه به تعداد خروجی‌های روشن و سنسورهای مورد استفاده قادر به آنلاین نگه داشتن آیومکس است.

  • در صورت قطع برق علاوه بر اینکه هشدار قطع برق سریعاً از طریق اپلیکیشن، پیامک و تماس تلفنی به کاربران مجاز اطلاع رسانی می‌شود، میزان درصد باقیمانده شارژ باتری و به همراه ولتاژ آن به صورت آنلاین در اپلیکیشن به نمایش در خواهد آمد. همچنین هشدار ضعیف شدن باتری و غیر فعال شدن زون‌های باسیم دستگاه نیز در چند مرحله به اطلاع کاربران رسانده می‌شود.

    غیر فعال سازی خودکار زون‌های بیسیم

    با توجه به اینکه تمامی تجهیزات الکترونیکی دارای یک سطح ولتاژ استاندارد جهت عملکرد پایدار می‌باشند، کاهش بیش از حد ولتاژ باتری پشتیبان عملکرد زون‌های باسیم را با اختلال مواجه خواهد نمود. از اینرو جهت جلوگیری از ارسال هشدارهای هرزِ ناشی از کاهش بیش از حد ولتاژ باتری، زون‌های باسیم به صورت خودکار توسط آیــومکس غیر فعال شده و هشدار مربوط به این رویداد نیز برای کاربران مجاز ارسال می‌شود.

خروجی‌های رله‌ای

یکی از امکانات جذاب آیــومکس قابلیت کنترل تجهیزات برقی به صورت خودکار یا دستی از هر نقطه دنیا تحت اینترنت، پیامک و تماس تلفنی است. هر کانال خروجی آیــومکس توانایی کنترل ولتاژ 220 ولت با جریان نامی 3.5 آمپر (معادل 770 وات) را به صورت مستقیم دارد. چنانچه کاربران نیاز به کنترل تجهیزات 3 فاز یا با جریان نامی بیشتر را داشته باشند می توانند از کنتاکتور مناسب با توجه به نیاز خود در مسیر خروجی‌های آیــومکس استفاده نمایند.

توجه

در صورت نیاز به استفاده از خروجی‌های دستگاه حتماً از متخصصین فعال در این زمینه استفاده نمایید. اتصال غیر استاندارد و اشتباه این قسمت با توجه به کنترل ولتاژ برق شهر می‌تواند خطرات جانی و مالی در بر داشته باشد.

خروجی مخصوص آژیر

آیــومکس علاوه بر خروجی‌های رله‌ای که جهت کنترل تجهیزات برقی کاربرد دارد، دارای خروجی مخصوص جهت اتصال آژیر نیز می باشد که با نام Siren بر روی دستگاه مشخص شده است.

خروجی آژیر آیــومکس قابلیت اتصال تمامی آژیرهای استاندارد مورد استفاده در سیستم‌های امنیتی را دارد. 3 نمونه از آژیرهای رایج و پرکاربرد در سیستم‌های امنیتی آژیر تک صدا، آژیر فلاشر و آژیر پیزو است. خروجی آژیر آیــومکس قابلیت اتصال هر 3 آژیر فوق را به صورت همزمان (با اتصال موازی) را پشتیبانی می‌نماید.

معرفی آژیرهای رایج قابل استفاده

آژیر تک صدا: دارای صدای بلند مناسب جهت نصب در فضای بیرون

آژیر فلاشر: توانایی ایجاد نور به همراه صدا مناسب جهت نصب در فضای داخلی

آژیر پیزو: دارای ابعاد کوچک و صدای به شدت تیز و آزار دهند مناسب جهت نصب در فصای داخلی

توجه

با توجه به مصرف جریان بالای آژیرهای تک صدا، اتصال بیش از یک عدد از این نوع آژیر به خروجی آژیر مجاز نمی‌باشد.

سوکت سیم کارت

عملکرد اصلی آیــومکس بر پایه شبکه تلفن همراه است، سیم کارت‌های مجاز قابل استفاده بر روی آیــومکس سیم کارت همراه و ایرانسل است. جهت انتخاب سیم کارت، پوشش اپراتور ایرانسل یا همراه اول را در منطقه خود بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

  • سنسور دمای قابل برنامه ریزی

    آیــومکس دارای سنسور دمای دیجیتال داخلی با قابلیت برنامه ریزی و اتصال به خروجی‌ها می‌باشد. دمای محیط به صورت کاملاً آنلاین در اپلیکیشن اندروید و تحت وب آیــومکس نمایش داده می‌شود و کاربران با توجه به نوع کاربری خود می‌توانند سناریوی عملکرد برای آن تعریف نمایند. یکی از کاربردهای مهم سنسور دمای داخلی تشخیص آتش سوزی می‌باشد.

    توجه

    با توجه به قرارگیری سنسور دما در داخل آیــومکس، دمای قطعات الکترونیکی مقداری بر روی دمای نمایش داده شده تاثیر می‌گذارند. از اینرو چنانچه دقت بالای دما برای شما اهمیت دارد می‌توانید در زمان ثبت سفارش گزینه نصب سنسور دمای خارجی را انتخاب نمایید.

میکروفن داخلی

میکروفن داخلی با هدف شنود صدای محیط در زمان بروز هشدارهای امنیتی بر روی آیومکس قرار داده شده است. با توجه سیستم مدیریت پیشرفته کاربران در آیومکس شنود صدای محیط تنها برای کاربرانی که دسترسی ادمین توسط مالک به آنها داده شده است امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین روش‌های مختلفی همچون درخواست شنود از طریق اپلیکیشن و یا برقراری تماس تلفنی توسط ادمین و وارد نمودن کد دستوری امکان شنود صدای محیط فراهم می‌باشد.

  • پشتیبانی از زون‌های باسیم

    در سیستم‌های امنیتی به تمامی ورودی‌هایی که قابلیت اتصال سنسورهای امنیتی یا اعلام حریق دارند زون گفته می‌شود. آیــومکس قابلیت پشتیبانی از 3 زون باسیم مستقل را دارد که در صورت نیاز می‌توان چندین سنسور به صورت سری به قسمت زون‌های باسیم آیــومکس متصل نمایید. زون‌های باسیم آیــومکس نیز همانند تمام قسمت‌های آیــومکس قابلیت سناریو پذیری از طریق اپلیکیشن آیــومکس را دارند.

  • پشتیبانی از زون‌های بیسیم

    آیومکس قابلیت پشتیبانی از تمامی زون‌های بیسیم استاندارد در فرکانس 315Mhz را پشتیبانی می‌نماید. کاربران به راحتی از طریق اپلیکیشن آیومکس و به دور از هر نوع پیچیدگی می‌توانند تعداد 24 عدد زون بیسیم را به آیـــومکس متصل نماید و با توجه به نیاز خود سناریوی عملکرد هر یک از 24 زون را به صورت مجزا تعریف نمایند

  • پشتیبانی ریموت کنترل

    استفاده از ریموت کنترل جهت فعال و غیر فعال سازی سیستم امنیتی کاربرد فراوانی دارد. آیومکس نیز قابلیت پشتیبانی از 12 ریموت کنترل با فرکانس کاری 315Mhz را دارد و کاربران می توانند به راحتی از طریق اپلیکیشن اقدام به اضافه یا حذف ریموت ها یا غیر فعال سازی موقت آنها نمایند. امکانات نرم افزاری آیومکس به کاربران کمک میکند در مواقع مفقود شدن ریموت یا نیاز به محدود کردن دسترسی افرادی که ریموت کنترل در اختیار دارند کنترل کاملی بر روی ریموت‌های تعریف شده داشته باشند.

    سایر روش‌های کنترل سیستم امنیتی

    روش‌های امن متنوعی همچون تماس تلفنی، پیامک، اپلیکیشن آیومکس، ویجت آیومکس و تایمر فعال سازی خود جهت کنترل سیستم امنیتی در آیــومکس پیش‌پینی شده است. 

  • نمایشگر وضعیت شبکه

    همانگونه که گفته شد عملکرد اصلی آیــومکس بر پایه شبکه تلفن همراه می‌باشد. از اینرو نمایشگر LED آبی رنگ به آگاهی کاربران از وضعیت شبکه ارتباطی آیــومکس کمک می‌نمایید.

    راهنمای وضعیت شبکه

    یک چشمک: در حال ارتباط با شبکه تلفن همراه

    دو چشمک: آیــومکس در شبکه تلفن همراه رجیستر شده و قابلیت تماس و پیامک را دارد

    سه چشمک: آیــومکس وارد دنیای اینترنت شده آنلاین است

دزدگیر اماکن آیومکس

ثبت دیدگاه