آشنایی با آیومکس

امروزه سیستم های امنیتی با توجه به چالش های امنیتی موجود و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تغییرات چشمگیری داشتند. از آیــومکس می‌توان به عنوان نسل جدید سیستم‌های امنیتی ایرانی بر پایه اینترنت اشیاء با کاربری بسیار ساده با توجه به وجود اپلیکیشن اختصاصی نام برد. طراحی جدید و منحصر‌به‌فرد شرکت سازنده در دو مدل آیومکس و آیومکس پلاس شکل جدیدی از سیستم‌های امنیتی را با ویژگی‌ها و قیمت بسیار مناسب به کاربران این دسته از محصولات معرفی نموده است.

چنانچه سوال شما این است که تفاوت آیــومکس با سایر سیستم‌های امنیتی در چیست پاسخ کوتاه آن طراحی بروز و جدید آیــومکس است که 4 ویژگی متمایز زیر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

  • عملکرد بر پایه اینترنت اشیاء

  • اپلیکیشن اندروید و تحت وب قدرتمند

  • نصب و راه‌اندازی سریع و ساده

  • ابعاد کوچک و متفاوت

علاوه بر ویژگی‌های فوق که به صورت انحصاری در دزدگیر منزل آیــومکس پیاده‌سازی شده است، کاربران میتوانند با نصب و استفاده از این دزدگیر علاوه بر در اختیار داشتن یکی سیستم امنیتی کامل و پیشرفته از قابلیت‌های اعلام حریق و هوشمند سازی آن نیز استفاده نمایند. در ادامه به صورت خلاصه با قابلیت‌های سیستم امنیتی، اعلام حریق و هوشمند سازی دزدگیر اماکن آیــومکس بیشتر آشنا خواهیم شد.

سیستم امنیتی

آیــومکس یک سیستم امنیتی یا دزدگیر منزل با قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری کاملاً بروز است که کاربران حتی بدون داشتن دانش در زمینه سیستم‌های امنیتی با مطالعه راهنمای راه‌اندازی و دریافت مشاوره از بخش پشتیبانی آیــومکس قادر به نصب و راه‌اندازی و استفاده از آن خواهند بود. یکی از دلایل سادگی نصب و استفاده از آیــومکس اپلیکیشن آیـومکس است که در دو نسخه اندروید و تحت وب منتشر شده است و این امکان را به کاربران می‌دهد که در محیطی گرافیکی با توجه به نیاز خود آیــومکس را کانفیگ و استفاده نمایند.

  • دزدگیر اماکن آیــومکس قابلیت پشتیبانی از زون‌های بیسیم (فرکانس 315Mhz) و باسیم، باتری پشتیبان، ریموت کنترل (فرکانس 315Mhz)، آژیرهای رایج قابل استفاده در دزدگیرها (به غیر از بلندگو) و در کل تمامی امکانات رایج موجود در دزدگیرهای اماکن را دارد. ولی نکته تمایز آیــومکس از دزدگیرهای امکان سنتی موجود در بازار ارتباط اینترنتی با بهره‌گیری از فناوری اینترنت اشیاء بدون نیاز به مودم ADSL، اپلیکیشن پیشرفته و قابلیت‌های نرم افزاری منحصر به فرد آن است.

جهت آشنایی با  قابلیت‌های متفاوت آیــومکس می توانید مطلب چرا کاربران آیــومکس را انتخاب میکنند را مطالعه نمایید.

اعلام حریق

آیــومکس علاوه بر دزدگیر امکان بروز و پیشرفته، با ابعاد بسیار کوچک خود قابلیت اعلام حریق را نیز پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با اتصال انواع سنسورهای اعلام حریق باسیم یا بیسیم به آیومکس علاوه بر حفظ امنیت محل مورد نظر در صورت بروز آتش سوزی نیز سریعاً از این هشدار جدی نیز مطلع شوند.

همچنین آیــومکس دارای سنسور دمای داخلی قابل برنامه ریزی توسط کاربر از طریق اپلیکیشن است. کاربران می توانند از این ویژگی آیــومکس در کنار سنسورهای اعلام حریق جهت تشخیض آتش سوزی استفاده نمایند.

نکته مهم

لازم به ذکر است با توجه به قرار گیری سنسور دما در داخل آیــومکس دمای قطعات داخلی باعث نمایش دما با چند درجه اختلاف با دمای محیط میشود، در صورت نیاز به نمایش دما با دقت بالا کاربران می‌توانند درخواست سنسور دمای خارجی نمایند.
  • تمامی اطلاعات از جمله دمای محیط به صورت کاملاً آنلاین در اپلیکیشن اندروید و تحت وب آیــومکس قابل مشاهد است. همچنین امکان برقراری ارتباط بین تمامی هشدارها از جمله هشدار آتش سوزی و افزایش یا کاهش دما با خروجی‌های آیــومکس جهت فعال نمودن سیستم اطفاء حریق، فن، کولر، هیتر و .. از طریق اپلیکیشن آیومکس امکان پذیر است.

هوشمند سازی

و اما دیگر قابلیت آیــومکس قابلیت استفاده به عنوان سیستم هوشمند سازی است، آیــومکس در دو مدل کلی 7 کانال (iOMax-7R) و 3 کانال (iOMax-3R) تولید می‌شود. تنها تفاوت این دو مدل در تعداد کانال‌های خروجی دستگاه جهت کنترل تجهیزات برقی است و سایر قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری این دو مدل یکسان می‌باشد.

  • آیــومکس در کنار قابلیت سیستم امنیتی و اعلام حریق با توجه به خروجی‌های برنامه پذیر خود امکان استفاده از آن به عنوان یک سیستم هوشمند سازی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. سیستم‌های هوشمند سازی به زبان ساده امکان کنترل تجهیزات برقی را به صورت خودکار و یا دستی از طریق اپلیکیشن و از راه دور میسر می‌سازند.

کاربران می توانند سیستم‌های روشنایی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، درب‌های برقی، سیستم‌های آبیاری، سیستم‌های صوتی و تصویری و در کل هر نوع وسیله برقی را به صورت دستی از طریق پیامک، تماس تلفنی و اینترنت از هر نقطه دنیا کنترل نمایند. همچنین امکان تعریف سناریو‌های از پیش تعیین شده بر اساس زمان به کمک تایمرهای هفتگی آیــومکس و یا برقراری ارتباط بین ورودی‌ها و خروجی نیز به راحتی از طریق اپلیکیشن آیــومکس میسر می باشد.

  • تلویزیون
  • سیستم صوتی
  • پنکه
  • سیستم روشنایی
  • کولر

برای مثال کاربران می‌توانند سیستم آبیاری خود را به صورت دستی از هر نقطه دنیا به صورت خودکار توسط تایمر هفتگی در ساعات مشخصی از روزهای هفته کنترل نمایند، یا در روزهای گرم قبل از رسیدن به منزل سیستم سرمایشی خود را روشن نمایند یا سنسورهای امنیتی را به کمک اپلیکیشن آیــومکس به سیستم روشنایی و صوتی و تصویری مرتبط نمایند تا در صورت ورود غیر مجاز علاوه بر دریافت هشدارها از طریق، اینترنت، پیامک، تماس تلفنی و فعال شدن آژیر محیطی سیستم روشنایی، صوتی و تصویری نیز به صورت خودکار فعال شوند.

دزدگیر اماکن آیومکس

ثبت دیدگاه